3 Mayıs 2016 Salı

Yeni Bir Başlangıç

Kördüğüm 17. Bölüm Yorumu

Yeni Bir Başlangıç 

Hem hızlıca bölümün sonu gelsin istedim hem de bölüm hiç bitmesin... Fragmanda yüzünün çeyreğini gördüğümüzden, sesini duyduğumuzdan beri Perşembe akşamını iple çekiyorduk, nihayet Enver Bey’imize kavuştuk! Enver Bey’i çok bekledik ama beklediğimize değdi. Mehmet Aslantuğ hoş geldi, sefalar getirdi... Onu bu hikâyeye katma fikri kimden çıktıysa, kim ikna ettiyse, bu işte kimlerin emeği varsa akıllarına, yüreklerine sağlık; elleri dert görmesin inşallah. Uzun zaman sonra Mehmet Aslantuğ’u yeniden, doya doya izleme fikri –ve hatta oturup her hafta bunu yazacak olma fikri- bile öyle iyi geldi ki... Herkesin onu ne kadar özlediğinin bir göstergesi de, bölüm sonunda sadece 30 saniyecik görünmesinin ardından Twitter’da çok konuşulanlar listesine yarım saat içinde girmesidir. Kısacası: Budur!

Ali Nejat’ın zamansız ve bir o kadar da gereksiz evlilik teklifinde kalmıştık, sanki yanıtı bilmiyormuşuz gibi. Ali Nejat yemeğe de çağırsa, sadece konuşmak da istese, evlilik de teklif etse Naz’ın cevabı standart: “Benim biraz yalnız kalmaya ihtiyacım var.” Ben aynı cümleyi duymaktan, bu ‘istemem yan cebime koy’un elli tonu hallerden ve bu tekdüzeliği yazıp durmaktan sıkıldım, Ali Nejat her seferinde hamle yapmaktan sıkılmadı. Adam sabır taşı mübarek... Yine de Naz’ın aynı şeyleri söylemesi, o evlilik teklifini küt diye kabul etmesinden daha iyidir. Zaman hepimize gerekli...

Murat’ın Neslihan’ı Feyza’ya gönderme fikri de gereksizdi bence, ama buradan da Murat’ın sağlamcı bir tip olduğunu anlamış olduk. Ali Nejat’la imzaladıkları sözleşmenin kopyasını yırtıp aslını gelecek günler için saklaması da, Ali Nejat’ın hayatına girmeden önce çevresinde dönüp duranları öğrenip konum alması da sağlamcılığının diğer işaretleri.

Murat’ın Karas Holding’e yaptığı teklif geniş katılımlı bir toplantıda değerlendirildi. Anlaşmaya Ali Nejat’tan başka itiraz eden olmayınca Tarık Bey Ali Nejat’ı şirketten kovdu ve imzayı attı. Ali Nejat da hisselerini satma işini hızlandırdı. Mert beni hiç şaşırtmayarak hisseleri satın almak isteyenin paravan bir şirket olduğunu anlayamadı ve hisseler Murat’ın oldu. Bu duruma, en azından Ali Nejat kendini kurtardı diye de bakabiliriz belki şimdilik. Fakat Ali Nejat’ın hisselerini satacağı haberini Oğuz’un Enver Bey’e üç bölümdür neden uçurmadığını hiç anlayamadım bu arada.


Naz Abla bak, kuş!

Neslihan ve Umut’un yollarının kesişmesini ben uzun zamandır bekliyordum, sonunda gerçekleşti. Bir kıvılcımın çaktığına ikna olmadım ama gece olunca onca şeyin arasında birbirlerini de düşünmeleri güzeldi. İki arızalı tipin bir araya gelmesinden ilginç bir uyum doğabilir, deli deliyi görünce çomağını saklar misali...

Kaan bir süredir kendini çok yalnız hissediyor, çevresindeki herkes bu durumun bir şekilde farkına varmış olsa da kimse elini taşın altına koymuş değil. Kaan da nazının en çok geçtiği kişide, Naz’da buluyor teselliyi ve giderek daha çok bağlanıyor ona. Onu annesinin yerine koymaya çalışıyor. Öyle cümleler kuruyor ki, Ali Nejat’ın evlilik teklifi sönük kalıyor yanında. Ki onun da gözleri ışıltıdan görünmez oluyordu “ben sana âşık oldum” derken.

Naz’ın yanında mutluydu Kaan, o yüzden yurtdışına giderken Kaan’ı Naz’a emanet etti Ali Nejat. Çocuğu çalışan birine emanet etmek iyi bir fikir değildi belki, ama Kaan’ı en çok mutlu edecek fikir olduğu kesindi. Fakat Tarık Bey ve Feyza bu fikirden nedense hiç hoşlanmadılar. Hoşlanmadılar ama Kaan’ı almaya kendileri gitmek yerine İbrahim’i göndermeyi tercih ettiler. Bu ilgili ve sorumluluk sahibi halleri gözlerimi yaşarttı gerçekten. Ayrıca, Naz Kaan'ı göndermek istemeyince deliren o Feyza'ya da sormak isterim, daha geçen hafta kendi ayaklarıyla Naz'a giden, onunla göz göze diz dize sohbet edip içini döken ve "çok memnun oldum, bunu mutlaka tekrarlayalım" diyen kimdi acaba?
 
“Benim güzel misafirim, sen hep hoşgeldin...”

Gökçe kendisinden beklediğimi yaptı; hem Emre’yi çıkardı hayatından hem de daha çok yaklaştı Genco’ya. Genco’nun bu durumdan da yara alacağını hissediyorum ama yine de bunların yaşanması gerek, ben şikayetçi değilim. Genco kadar bana da iyi geldi gece gezmeler...

Umut baktı ki Ali Nejat'tan aldığı parayı ödeyemeyecek, yeniden Murat'ın karşısında buldu kendini, onu defalarca reddeden ve tersleyen kendisi değilmiş gibi yüzsüzce "bu sefer ben size iş teklif ediyorum" diyerek. Murat, artık ilgisini bu işten çekmiş olmasına rağmen kabul etti Umut'a yardım etmeyi. Tasarımların Ali Nejat'ın elinden alındığını görmek de yetermiş ona. Ama benim anlamadığım, Murat zaten pis bir şantajla Umut'u kendine mahkum etmişti 14. bölümde, Umut'un Murat için çalışmaktan başka çaresi kalmamıştı; şimdi nasıl oldu da önce tek başına kalıp sonra yeniden Murat'ı seçebildi Umut?
Yeni başlangıçlardan söz eden bir bölüm oldu bu; Enver Bey'in dönüşü, Ali Nejat'ın yeni projeleri, Neslihan ve Umut'un tanışması, Umut'un Murat'la anlaşması, Murat'ın şirketin hisselerini alması, Kaan ve Ali Nejat'ın Naz'a yaptığı teklifler, Gökçe ve Genco'nun gece gezmeleri...
Enver Bey deyince... Mehmet Aslantuğ’un gelecek bölümlerde Tülay Günal’la karşılıklı oynayacağını düşününce bile heyecanlanıyorum... Hadi, hemen yine Perşembe olsun!


Mutluluğun sahnesini çekmişler!
 
(Bu yazı ilk olarak 29 Nisan 2016 tarihinde Ranini.tv'de yayınlanmıştır.)

Hiç yorum yok: